Ontvang uw pincode om een conference call in te plannen.

3 Eenvoudige stappen:

1. Een Conference Call plannen

Plan een datum en tijdstip van de conference call.


2. Deelnemers uitnodigen

Stuur alle deelnemers een uitnodiging met de pincode, datum/tijd en inbelnummer(s).


3. De Conference Call

Alle deelnemers bellen het inbelnummer en voeren na de welkomstboodschap uw pincode in.


Functietoetsen

# 1Aantal deelnemers aanwezig
# 6Microfoon in- en uitschakelen

1. Een Conference Call plannen

Ik wil een conference call plannen, moet ik mij aanmelden, een abonnement afsluiten, etc.?

U hoeft alleen eenmalig uw pincode aan te vragen. U hoeft in de toekomst geen nieuwe pincode aan te vragen!


Hoe lang blijft mijn pincode geldig?

Uw pincode verloopt niet.


Als ik nu een pincode aanvraag, kan bijvoorbeeld pas over een week of maand een conference call opzetten?

Ja, u kunt nu uw pincode aanvragen en direct of pas later gebruiken.


Ik wil een conference call plannen, moet ik dit laten weten?

Nee, u kunt een conference call plannen en beginnen zonder dit aan ons te laten weten.


Hoe weet ConferenceCall.be hoeveel en welke deelnemers er aan de conference call mee doen?

Ons geavanceerd systeem 'koppelt' op basis van de door u opgegeven pincode de deelnemers.


Hoe vaak kan ik mijn pincode gebruiken om een conference call op te zetten?

U kunt uw pincode zo vaak gebruiken als u wilt.


Kan ik de kosten voor alle deelnemers betalen?

Nee, alle deelnemers betalen via de telefoonrekening een klein bedrag voor deelname aan de ConferenceCall


2. Deelnemers uitnodigen

Wat is het maximale aantal deelnemers per conference call?

Het maximale aantal deelnemers voor een conference call is 100.


Kunnen deelnemers zowel met hun vaste als mobiele telefoon inbellen?

Ja, uw deelnemers kunnen zowel met hun vaste als mobiele telefoon inbellen.


Kunnen Belgische deelnemers in het buitenland met hun mobiele telefoon inbellen?

Belgische deelnemers in het buitenland bellen met hun mobiele telefoon eenvoudig +44 33 3300 2520.


Kunnen buitenlandse deelnemers ook deelnemen aan de conference call?

Ook buitenlandse deelnemers kunnen eenvoudig deelnemen aan de conference call. In 25 landen biedt ConferenceCall.be lokale inbelnummers aan. En zelfs als er in een land geen lokaal inbelnummer beschikbaar is kunnen deelnemers eenvoudig deelnemen door het wereldwijde inbelnummer te bellen: +44 33 3300 2520.


Moet ik het wereldwijde inbelnummer bellen als ik een internationale conference call organiseer?

Nee, u kunt gewoon het Belgische inbelnummer bellen. Ons geavanceerd systeem 'koppelt' op basis van de door u opgegeven pincode de deelnemers.


Kunnen deelnemers Skype / VoIP gebruiken om het wereldwijde inbelnummer te bellen?

Ja, let wel op dat de audiokwaliteit van uw conference call beënvloed kan worden als een deelnemer met een slechte internetverbinding inbelt.


3. De Conference Call

Moet ik als voorzitter als eerste inbellen?

Nee, ons geavanceerd systeem 'koppelt' de deelnemers automatisch, ook als u vertraagd bent. Een veilig gevoel! Wel is het professioneel om als voorzitter aanwezig te zijn om zo deelnemers te verwelkomen en eventueel aan elkaar voor te stellen.


Wat kan ik doen als een deelnemer vanuit een lawaaierige omgeving inbelt?

Vraag de deelnemer om een rustige omgeving op te zoeken om het achtergrondgeluid te dempen. Als dit niet mogelijk is kunt u de deelnemer vragen om # 6 in te toetsen om tijdelijk de microfoon uit te schakelen. Om de microfoon weer in te schakelen toetst de deelnemer opnieuw # 6.


Wat kan ik doen als er een echo te horen is tijdens de conference call?

Dit wordt meestal veroorzaakt door een deelnemer die zijn/haar telefoon op de speaker of 'handsfree' heeft gezet. Een andere veel voorkomende oorzaak is een deelnemer die inbelt vanuit de auto met een Bluetooth 'handsfree kit'. Als het geluid van de speaker te hard staat vangt de microfoon dit geluidssignaal op en stuurt het terug in de conference call.

Vraag de deelnemer om de telefoon van de speaker af te halen of het geluid zachter te zetten. Als dit niet mogelijk is kunt u de deelnemer vragen om # 6 in te toetsen om tijdelijk de microfoon uit te schakelen. Om de microfoon weer in te schakelen toetst de deelnemer opnieuw # 6.

Tip: Als een vergadertelefoon (bijv. Polycom) wordt gebruikt in een vergaderzaal kunt u de deelnemer vragen om tijdelijk de hoorn op te nemen.


Hoe wordt de conference call beëindigd?

Zodra de laatste deelnemer de verbinding verbreekt is de conference call beëindigd. U hoeft geen extra handelingen te verrichten!


4. TIP: Voorprogrammeren

Wanneer deelnemers inbellen met hun mobiele telefoon, kunnen zij de conference call voorprogrammeren. Zo hoeft u niet na het inbellen nog eens de PIN code in te toetsen.
Bij de meeste gebruikte mobiele telefoons (iPhone, Samsung, etc) kunt u het volgende doen met als voorbeeld PIN code 12345678 :


1. Maak een nieuw Contact in uw adressenboek aan (bijv ConferenceCall [PROJECTNAAM])

2. Het nummer is 070246630,12345678

3. Sla op.


Via uw Contactenlijst kunt u dan direct inbellen in de conference call.

Maakt u gebruik van meerdere PIN codes, dan kunt u meerdere Contacten toevoegen.


De 'komma' is op de iPhone de 'Pauzeer' toets. De 'komma' op een Samsung/Android toestel is 'sterretje ingedrukt houden zodat de komma verschijnt'